צרו עמנו קשר: 03-6567070

    פגישת יעוץ
    הערכת שווי התביעה וסיכוייה
    הגשת תביעה
    לתביעה נצרף חוות דעת רפואית
    קבלת פיצויים
    במקביל להליך המשפטי ננהל משא ומתן

    תשלום בגין הפסדי שכר או אובדן כושר עבודה- דעה את זכויותיך

    אם נגרמו לך פגיעות גופניות או נפשיות שאינן מאפשרות לך לחזור לעבודה באופן מלא או חלקי, עומדות לרשותך זכויות שנועדו להגן עליך בתקופה קשה זו. מעבר להתמודדות עם הפגיעה הגופנית, אתה עשוי למצוא עצמך בהתמודדות כלכלית לא פשוטה. אז כיצד ניתן לפעול כדי להבטיח לך ולבני משפחתך הגנה כלכלית? לצורך כך, יש להבחין בין סוגי התאונות ומומלץ לפנות לעורך דין העוסק בתחום שיבחן את הדרך הטובה ביותר וילחם על מלוא זכויותיך. על אף ההתמודדות הרפואית, אין להקל ראש ויש לפעול מיידית, רצוי להיעזר בבן משפחה או חבר קרוב שיסייע לכם בנושא. שיהוי רב בהגשת התביעה עלול לשלול ממכם זכויות רבות. בנוסף יש לקחת בחשבון את הפרק הזמן המצריך לניהול ההליך, כל שיהוי גורר אחריו זמן המתנה, לכן כדי למנוע סיכונים כלכלים עתידיים רצוי לפעול כמה שיותר מהר, ישנם מקרים בהם תקופת ההחלמה התארכה מעבר לצפוי והותירה רבים ללא הכנסה חודשית לאורך זמן רב.

    תאונת עבודה- המוסד לביטוח לאומי:

    אם הפגיעה התרחשה בדרך לעבודה או בהלך העבודה או בחזרה ממנה, תאונה זו תוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה. במסגרת זו, ניתן לקבל דמי פגיעה בגובה 75% מהשכר הממוצע שלכם לתקופה של 91 ימים. בנוסף, ניתן להגיש תביעה לקביעת נכות מהעבודה לקבלת קצבאות נכות זמניות או קבועות. לצורך כך, יש לקבל אישורים רפואיים המעידים על אובדן כושר עבודה של הנפגע והפסדי שכר בפועל.

    מהי נכות זמנית? מגבלה רפואית אשר אינה מאפשרת לנפגע באופן זמני לחזור לעבודה מלאה ובתום תקופת ההחלמה לא נותרה לו כל מגבלה גופנית. לדוג’ נפגע אשר ידו גובסה אינו כשיר לעבוד ולאחר הסרת הגבס שב הוא לעבודה ללא כל מגבלה רפואית.

    מהי נכות צמיתה? מגבלה רפואית שנותרה לנפגע לאורך כל חייו, במקרה זה ההשפעה של מגבלה אינה זמנית או חולפת, לדוג’ נפגע ששבר את ידו וגם לאחר תקופת ההחלמה ושיקום נותר הוא עם ליקוי רפואי.

    נפגע שאינו מסוגל לחזור לעבודתו: אם נקבעה לנפגע נכות צמיתה המשפיעה על יכולתו לחזור לעבודתו באופן מלא או שבעקבות הנכות הצמיתה ירדה הכנסתו,יוגדלו לאותו נפגע אחוזי הנכות.

    מהי נכות מוחלטת? מצב שבו אדם נחשב ל״נכה לצמיתות״ עבור כל סוג של עבודה. נכות מוחלטת זו נכות שנשארת לאחר תאונת העבודה עד למצב שבו העובד כבר לא יכול לעסוק באותו תחום שעסק או לא יכול לעבוד בתחום עיסוק אחר.

     

    תאונת עבודה –חבות מעביד:

    נפגע אשר נגרם לו נזק גוף בעקבות רשלנותו של המעסיק במהלך העבודה, כתוצאה מתאונה או מחלת מקצוע, זכאי הנפגע לפיצוי משלים מהכספים ששולמו לו מהמוסד לביטוח לאומי. במקרים אלו על הנפגע להוכיח כי מעסיקו התרשל כלפיו, לדוג’ מפגע בטיחותי, הספקת ציוד עבודה לקוי, תנאי עבודה שאינם הולמים, חשיפה לחומרים מסוכנים, סביבת עבודה רועשת ומזיקה וכיוב’.