צרו עמנו קשר: 03-6567070

    פגישת יעוץ
    הערכת שווי התביעה וסיכוייה
    הגשת תביעה
    לתביעה נצרף חוות דעת רפואית
    קבלת פיצויים
    במקביל להליך המשפטי ננהל משא ומתן

    דע את זכויותיך- איך מגישים למוסד לביטוח לאומי תביעה לפיצויים בגין תאונת עבודה?

    כל שנה עשרות אלפי מבוטחים פונים למוסד לביטוח לאומי עקב פציעות ותאונות שקרו בזמן העבודה או מחלות שנגרמו להם עקב שהות ממושכת בסביבת חומרים רעילים או רעש הנחשבים למחלת עבודה, או בשל פגיעות מצטברות של תאונות קטנות שחוזרות על עצמן שוב ושוב במסגרת יום העבודה. נפגעי עבודה זכאים לדמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי ולמענק או קצבת נכות המשולמת בגין נכותו או מחלתו שנגרמה במסגרת עבודתו. רוב העובדים שנפגעים בזמן עבודתם מגיעים למצב של קשר יומיומי מול המוסד לביטוח לאומי וזה בשל הזמנים הארוכים שכל דבר לוקח זמן ובשל הבירוקרטיה התמידית של התהליך.

    התביעה של העובד הנפגע מול המוסד לביטוח לאומי

    תביעתו של עובד מול המוסד לביטוח לאומי, מתחלקת לשתיים:

    תביעה לקביעת אחוזי הנכות ותביעה לקבלת פיצויים מיידים בגין דמי הפגיעה ואובדן כושר העבודה הן זמני והן קבוע. את התביעות נגד המוסד לביטוח לאומי יש להגיש תוך 12 חודשים מיום תאונת העבודה, אחרת זכויותיו עלולות להיפגע. את התביעות יש להגיש על גבי טפסי המוסד לביטוח לאומי, וללא הגשתם התביעה לא מתקבלת. את התביעה יש להגיש בסניף של המוסד לביטוח לאומי הקרוב ביותר למקום מגורי העובד הנפגע.

     

    מה צריך לצרף לתביעה נגד המוסד לביטוח לאומי

    מלבד הטפסים של המוסד לביטוח לאומי יש לצרף לכל תביעה מסמך המעיד על תאונת העבודה, אישור המעסיק על התאונה,אישורים מהרופא המטפל או רופא תעסוקתי, אישורים על בדיקות רפואיות ועל טיפולים מיוחדים שהעובד קיבל, חוות דעת רפואית מהרופא המטפל ואישור הרופא על תקופת אי כושר או ימי מחלה. רצוי לצרף מכתב נלווה להגשת התביעה המפרט את מלוא המסמכים אשר צורפו לתביעה, ולהקפיד למלא את הטפסים באופן מדויק. במקרים רבים שבהם לא מולאו כל הטפסים כנדרש הוחזרה תביעתו של הנפגע ולא ישולמו לו גמלאות או דמי פגיעה עד לתיקונם או השלמת מסמכים נוספים. לסיכום, בכל מקרה חשוב שתזכרו, לפני שאתם מגישים תביעה למוסד לביטוח לאומי מומלץ לפנות ולהתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום תאונות העבודה בעל ניסיון רב, שכן אי צירוף מסמכים או טפסים ו/או ניסוח שגוי חסר יובילו לאי קבלת התביעה או דחייתה.