צרו עמנו קשר: 03-6567070

    פגישת יעוץ
    הערכת שווי התביעה וסיכוייה
    הגשת תביעה
    לתביעה נצרף חוות דעת רפואית
    קבלת פיצויים
    במקביל להליך המשפטי ננהל משא ומתן

    את מי תובעים במקרה של תאונת עבודה- תביעה תאונת עבודה

    פגיעה במסגרת העבודה מזכה אותך בפיצוי כספי, גם במקרים של פגיעה קלה שלא גרמה לנכות צמיתה עדיין ניתן יהיה לקבל פיצוי עבור הנזקים שנגרמו לך. לנפגע עבודה עומדות מספר אפשרויות וגופים מהם ניתן לקבל פיצוי כספי בהתאם לנסיבות המקרה, הגופים הם: המוסד לביטוח לאומי, מקום העבודה או המעסיק וחברות הביטוח, כגון: במסגרת הביטוח הפנסיוני שלך המופרש על ידי המעביד הנקרא “נכות מפנסיה” או במסגרת ביטוח תאונות אישיות או ביטוחי בריאות.

    הגשת תביעה נגד המעסיק בגין תאונת העבודה

    מרבית המעסיקים מבוטחים בביטוח הנקרא “ביטוח חבויות” שנועד להגן על המעסיק במקרה בו נגרם לאחד מעובדיו נזקים גופניים כתוצאה מרשלנותו של המעסיק, לדוגמא: אם הספקת ציוד בטיחותי לעובד, סביבת עבודה שאינה בטוחה, מפגע בטיחותי, אי הקפדה על כללי בטיחות, הדרכה לקויה וכיוב’. אין מדובר ברשימה סגורה, במקרה ונפגעת במקום העבודה יש לפנות לעורך דין בתחום הנזיקין שיבחן את המקרה לגופו. בכל מקרה עליך לדווח על כך למעסיק ולשמור על כל המסמכים הרפואיים ולתעד את מקום התאונה או המפגע.

    הגשת תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי

    הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי יש להגיש תוך 12 חודשים ממועד תאונת העבודה. אחרת זכויותיך עלולות להיפגע. מדוע חשוב להגיש את התביעה למוסד לביטוח לאומי? ראשית חשוב שבמוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונה כתאונת עבודה, הכרה שכזו תאפשר לנפגע קבלת זכויות השומרות רק לו, כגון: תשלום דמי פגיעה במקרה בו לא עבדת  כתוצאה מהתאונה, קצבת נכות זמנית או קבועה, אפשרות להגיש בעתיד החמרת מצב רפואי, הגדלת הקצבאות ושיקום מקצועי. במסגרת התביעה לקביעת נכות מעבודה הנפגע יעמוד בפני הוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי,אשר תבחן האם נותרו לנפגע נכויות קבועות ו/או זמניות.

    חשוב לציין כי הבירוקרטיה בהליך זה היא רבה ומשמעותית, ולכן מומלץ לפנות לעורך דין בטרם הגשת התביעה, אשר יבחן את המסמכים הרפואיים ויערוך עבורך את התביעה וייצג אותך בפני הוועדה. במקרים רבים נפגעים אשר לא היו מיוצגים על ידי עורך דין תביעתם נדחתה או נפסקו להם פיצויים נמוכים. אחת הטעויות הנפוצות היא החסרת מידע או אי רישום ממצאים חשובים בפרוטוקול הוועדה הרפואי, במצב זה הוועדה הרפואית תסכם את החלטתה על בסיס בדיקתך הגופנית מבלי שנבחנו כל המסמכים הרלוונטיים בעניינייך.

    הגשת תביעה אישית נגד חברת הביטוח

    במקרה של תאונה יש לערוך בדיקה אלו ביטוחים קיימים עבורך, נפגעים רבים כלל אינם מודעים כי קיימת פוליסת ביטוח תאונות אישיות או נכות מפנסיה במסגרת העבודה. ברוב הפוליסות קיים סעיף ספציפי במקרה של אובדן כושר עבודה או נכות.