צרו עמנו קשר: 03-6567070

    פגישת יעוץ
    הערכת שווי התביעה וסיכוייה
    הגשת תביעה
    לתביעה נצרף חוות דעת רפואית
    קבלת פיצויים
    במקביל להליך המשפטי ננהל משא ומתן

    בקשה למתן סיוע רפואי לאחר תאונת עבודה- טופס ב.ל 250 של המוסד לביטוח לאומי

    במקרה של תאונת עבודה יש לפנות למעסיק ולהחתימו על טופס ב.ל 250 ולהגישו למוסד לביטוח לאומי. ישנה חשיבות לדיווח והגשת הטופס בכל מקרה של תאונת עבודה על המעסיק למלא טופס של המוסד לביטוח לאומי (טופס מספר 250). זהו בעצם הדיווח שהמעסיק מחויב לבצע כאשר עובד מטעמו נפגע בתאונת עבודה, וכאשר אותו עובד חייב לקבל טיפול רפואי מיידי. בטופס יש לציין את פרטי המעסיק, פרטי העובד וכמובן את פרטי התאונה- סוג התאונה, מתי ואיפה היא קרתה ומהן הפגיעות שנגרמו לו בעקבות התאונה. בנוסף, הגשת הטופס יגן על זכויותיו של הנפגע במקרה של אובדן הכנסה בתקופת ההחלמה או במקרה של הותרת נכות בעקבות התאונה.

    לאחר הגשת הטופס המוסד לביטוח לאומי יבחן האם מדובר בתאונת עבודה, הכרת המוסד לביטוח לאומי בתאונה עבודה מאפשרת קבלת דמי פגיעה במקרה בו הנפגע היה בתקופת אי כושר ולא יכל לשוב לעבודתו ובעקבות כך נפגע שכרו, ובנוסף אם נותרה לנפגע נכות צמיתה או זמנית הוא יהיה זכאי למענק חד פעמי או לקצבה נכות חודשית.

    למה זה בכלל חשוב שהמעביד ידווח על תאונת עבודה במהירות?

    כאשר המעסיק מדווח על תאונת העבודה זה מידע חשוב שעוזר למי שמטפל בעובד שנפגע, ובין היתר נותן לנו אפשרות להסיק מסקנות לגבי התאונה שנגרמה לעובד. דיווח על תאונות עבודה עוזר לנו בין היתר: ללמוד מהניסיון של תקריות קודמות ככל שהיו, עוזר לרופא המטפל לדעת איך לטפל בעובד שנפצע מבלי לשמוע את הסיפור כולו, הממונים על הבטיחות בחברה יכולים ללמוד על המקרה ולשפר את הבטיחות אם ניתן. כמו כן, לבדוק מהיכן הסיכון נבע, עוזר באופן מדיני לבדוק האם היה כשל במכונה או בציוד שהעובד השתמש בו בזמן עבודתו וכן הלאה.

    מה קורה אם לא מדווחים על תאונת עבודה?

    אי הדיווח על תאונת העבודה על ידי העובד עצמו שנפגע יכול לפגוע בסיכוי ולקבל קצבאות מהמדינה ותשלום עבור הטיפולים הרפואיים שהזדקק להם. הרי דרישת הדיווח על תאונת העבודה נועדה לאפשר לעובד את קבלת הטיפול הרפואי המיידי, מבלי צורך בתשלום עבור הטיפול, וכן על מנת למזער ככל הניתן את הנזקים שנגרמו לעובד בעת תאונת העבודה.

    לסיכום, בכל מקרה של תאונת עבודה על המעסיק לדווח על המקרה באמצעות טופס 250 של המוסד לביטוח לאומי, שכן טופס זה מאפשר לעובד הפצוע לקבל סיוע רפואי מיידי. כמו כן, מעלה את סיכויי העובד הנפגע לקבל את התשלום עבור הטיפול הרפואי, פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו וקצבאות מהמדינה במידה והוא עומד בתנאים.