צרו עמנו קשר: 03-6567070

    פגישת יעוץ
    הערכת שווי התביעה וסיכוייה
    הגשת תביעה
    לתביעה נצרף חוות דעת רפואית
    קבלת פיצויים
    במקביל להליך המשפטי ננהל משא ומתן

    מתי נגיש תביעת תאונת דרכים?

    מתי נגיש תביעת תאונת דרכים? באילו מקרים? כיצד התהליך עובד?

    תביעת תאונת דרכיםבישראל כמו בעולם כולו יש לא מעט תאונות דרכים, תאונות שחלקן מסתיימות בנזק קל לגוף או לרכוש וחלקן מסתיימות בתוצאות קשות בפגיעה ברכב וגרוע מכך בפגיעה קשה בגוף או בנפש. תאונות דרכים הם משהו שאנו שומעים עליהם בדרך כלל באמצעי התקשורת ולא מאמינים שיום אחד זה יכול להגיע גם אלינו, אך מי שכבר נפגע מעבר לטיפול הרפואי המידי כדאי שיידע שהוא יכול לתבוע פיצויים. תאונת דרכים היא לאו דווקא מפגש בין שני כלי רכב אלא גם נפילה מהאופנוע, נפילה מאוטובוס, חבלה מדלת של רכב וכל דבר הקשור לכלי רכב.

    מתי מגישים תביעה?

    תביעת תאונת דרכים ניתן להגיש בכל מצב בו נפגענו פיזית, נפשית או פגיעה ברכוש. מה זה אומר? נניח שאדם נפגע כהולך רגל מרכב, פגיעה קלה יחסית שהטיפול בה היה קצר, ולאחר מכן הוא גילה לאחר כמה זמן נכות מסוימת או הגבלה מסוימת, ואפילו טראומה נפשית שנגרמה לו מהפגיעה הזו. תביעת תאונת דרכים מגישים גם אם הרכוש שלנו נפגע, כך לדוגמא רכב שלנו שחנה ולא היינו בו אך התברר לנו שהוא נפגע על ידי רכב ויש לנו הוצאות תיקון, נוכל לתבוע את ההוצאות הללו מחברת הביטוח של הרכב הפוגע או מבעליו אם אין לו ביטוח. ולעיתים אנחנו זקוקים לעבודת עורך דין לצורך אימות חתימה על מסמכים.

    איך זה עובד?

    הדרך הטובה ביותר להגיש תביעת תאונת דרכים היא על ידי עורך דין שמתמחה בכך. אומנם לעורך דין צריך לשלם עמלה אך בסופו של דבר זה משתלם מכיוון שהוא יודע איך לעבוד ומול מי לעבוד בשביל לקבל את הפיצוי המבוקש. הדבר החשוב ביותר הוא במידה ואנו מעורבים בתאונת דרכים הוא לקבל את הפרטים של הצד השני, פרטים כמו שם בעל הרכב, תעודת זהות, מספר פוליסה וחברת ביטוח, מספר הרכב הפוגע, וכל פרט אחר שיכול לסייע לנו. כמובן שמומלץ גם להזמין ניידת משטרה וזו תתעד את התאונה כך שלא יהיה לכם קשה להוכיח בבית המשפט שהתאונה אכן קרתה. הכי חשוב כמובן הוא שתיסעו בזהירות!