צרו עמנו קשר: 03-6567070

    פגישת יעוץ
    הערכת שווי התביעה וסיכוייה
    הגשת תביעה
    לתביעה נצרף חוות דעת רפואית
    קבלת פיצויים
    במקביל להליך המשפטי ננהל משא ומתן

    ביטוח חובה עם השתתפות עצמית – אופנועים / מלכודת לרוכב

    רוכבי האופנוע חשופים לפגיעות וסכנות רבות בדרך, מטרת ביטוח החובה היא לפצות את הרוכב במקרה של פגיעה גופנית ו/או הפסדי שכר ו/או פגיעה בכושר עיסוקו, והחזר הוצאות שנגרמו לו בעקבות תאונת הדרכים.

    תעריפי ביטוח החובה לאופנועים יקרים מאוד ולא מעט מרוכבי האופנוע מתפתים להצעת חברת הביטוח ומבטחים עצמם בביטוח חובה מוזל הכולל השתתפות עצמית בסך של 25,000 ₪.

    באותה הזדמנות חברות הביטוח מציעות לרוכב האופנוע ביטוח תאונות אישיות כהשלמה לביטוח החובה המוזל, אך מרבית הפוליסות המוצעות על ידם מחייבות תקופת המתנה של 3 חודשים ותגמולי ביטוח נמוכים.

    למשל, רוכב אופנוע ששבר את ידו ואינו יכול לשוב לעבודה עלול לשהות בכל תקופת ההמתנה (שלושה חודשים) ללא הכנסות, תוך חשיפה גבוהה להוצאות רפואיות ועזרת צד ג’.

    להבדיל מכך, רוכב שביטח עצמו בביטוח חובה ללא השתתפות יהיה זכאי לפיצוי כספי כבר מהיום הראשון, ולפיצוי כספי גם אם מדובר בפגיעה קלה או רק בבדיקה רפואית ראשונית.

    למעשה חברות הביטוח מציעות ביטוח מוזל המכסה פגיעות קשות, וזאת כאשר הרוב המוחלט של התאונות מסתכמות בפגיעות המוגדרות כקלות יחסית כגון, שפשופים, מכות יבשות ו/או שברים ללא תזוזה, אך גם פגיעות אלה קלות ככל שהיו עשויות להביא להפסדי שכר והוצאות כספיות לא מבוטלות, כך שבמאזן ההסתברות  ידה של חברת הביטוח תמיד תהיה על העליונה.

    עורך דין תאונות אופנוע

     

    מה עושים אם בכל זאת בחרנו בביטוח מוזל עם השתתפות עצמית?

    במקרה כזה, חברות הביטוח יציעו לכם ביטוח תאונות אישיות כהשלמה, אך בטרם תיתנו את הסכמתכם יש לברר מהם ההחרגות לפוליסה, בשוק הביטוח קיימות פוליסות רבות המחריגות תאונות אופנוע או טרקטורון מה שאינו משרת את הצרכים האמתיים של הרוכב.

    יש לברר מהי תקופת ההמתנה הדרושה לקבלת תגמולי הביטוח, שימו לב תקופת ההמתנה אינה הזמן הדרוש עד לקבלת הפיצוי אלא הזמן בו תצרכו להמתין עד שתתחיל  להיספר זכאותכם לפיצוי. לרוב תקופה ההמתנה הינה 3 חודשים, יש לנסות ולקצר את תקופת ההמתנה או לבקש כיסוי ביטוחי ללא תקופת המתנה.

    בנוסף, יש לברר האם הפוליסה מכסה גם מקרי שבר ומהם תגמולי הביטוח המגיעים לכם בהתאם לסוג השבר.

    בכל מקרה, אסור להקל ראש בנושא ולמרות תעריפי הביטוח הגבוהים יש לבטח את האופנוע בביטוח חובה, הסיכון שברכיבה ללא ביטוח חובה הינו מהגבוהים ביותר, לא מעט נפגעים שלא בוטחו נותרים עם נכויות קשות וללא פיצוי כספי.

    מה גם, שביטוח החובה מכסה לא רק את הרוכב עצמו אלא גם במקרה של פגיעה בהולך רגל או נוסע, רוכב אופנוע שלא ביטח את האופנוע עלול למצוא עצמו מחויב לשלם מכיסו פיצויים לנפגע או בני משפחתו העשויים להסתכם במיליוני שקלים