צרו עמנו קשר: 03-6567070

    פגישת יעוץ
    הערכת שווי התביעה וסיכוייה
    הגשת תביעה
    לתביעה נצרף חוות דעת רפואית
    קבלת פיצויים
    במקביל להליך המשפטי ננהל משא ומתן

    אופניים חשמליים עורך דין לתאונות דרכים

    תאונת דרכים

     

    תאונת אופניים חשמליים  תאונת אופניים

    אנו עדים בשנים האחרונות לגידול במספר רוכבי האופניים החשמליים ויחד איתם גם מספר הנפגעים. כיום אין צורך ברישיון או חובה לבטח את האופניים החשמליים כנגד פגיעות גוף העלולות להיגרם לרוכב עצמו או לצד ג’.

    החוק בישראל אינו מכיר באופניים חשמליים ככלי רכב, לכן פגיעת אופניים חשמליים בהולך רגל אינה מאפשרת לנפגע לתבוע או לקבל פיצוי במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
    למעשה, החוק בישראל אינו מבדיל בין רוכב אופניים רגילים לבין רוכב אופניים חשמליים, מעמדו החוקי והמשפטי של רוכב האופניים תואם את הגדרתו של הולך רגל.

    מה ניתן לעשות?
    מתי תאונת אופניים תוכר כתאונת דרכים?

     

    הולך רגל שנפגע על ידי רוכב האופניים החשמליים
    יצטרך לתבוע את רוכב האופניים בתביעה אישית, בנוסף על הולך רגל להוכיח בתביעתו כי הרוכב האופניים הינו האשם והגורם שהביא לקרות התאונה, אחרת תביעתו תידחה והוא אינו יהיה זכאי לפיצוי.

    בנוסף, קיים חשש כי הנפגע לא יוכל להיפרע מן המזיק -רוכב האופניים, ככל שמצבו הכלכלי של המזיק הינו קשה או שהמזיק הוכרז כפושט רגל. במקרים של תאונה בין רוכב אופניים להולך רגל, יש לאסוף כמה שיותר פרטים על התאונה ולקבל את פרטיו האישים של הרוכב, על מנת שניתן יהיה להגיש תביעה לבית המשפט.

    תאונה בין רכב לאופניים חשמליים
    במקרה זה מדובר בתאונת דרכים, רוכב האופניים יהיה זכאי לתובע פיצוי מחברת הביטוח שביטחה את הרכב אשר היה מעורב בתאונה, גם כאשר רוכב האופניים אשם בתאונה.

    תאונה עצמית- רוכב האופניים
    הינה תאונה בה לא היו מעורבים נוספים מלבד הרוכב עצמו, במקרה זה הרוכב לא יוכל לקבל פיצוי כספי בגין התאונה, אלא אם התאונה התרחשה בעקבות רשלנות או מפגע בדרך, במקרה זה ניתן היה לתובע את הגורם האחראי, כך למשל, אם הרוכב נפגע בעקבות בור בפתוח בכביש עירוני ניתן יהיה לתובע את רשות המקומית.

    משרד עורכי דין תאונות דרכים אריאל סיאג מציעים לך לבדוק האם ניתן לגבש תביעה עלייך למלא את הטופס המיועד ולקבל ייעוץ ראשוני ללא התחייבות