צרו עמנו קשר: 03-6567070

    פגישת יעוץ
    הערכת שווי התביעה וסיכוייה
    הגשת תביעה
    לתביעה נצרף חוות דעת רפואית
    קבלת פיצויים
    במקביל להליך המשפטי ננהל משא ומתן

    מעורבות קטין בתאונת דרכים

    עורך דין לתאונות דרכים

    בדיקתם הרפואית של ילדים צעירים או תינוקות שהיו מעורבים בתאונות דרכים בסמוך ככל שניתן למועד התאונה הינה חשובה, גם אם לא נראים סימנים חבלה פגיעה רצוי לבצע אבחון שישלול פגיעות חמורות כגון פגיעות ראש ודמם פנימי.

    בנוסף, ככל שחלה החמרה כלשהי במצבו הרפואי של הקטין, בדיקתו רפואית בסמוך למועד קרות התאונה תסייע בהוכחת הקשר שבין פגיעתו לתאונת הדרכים. לכן, ממקום התאונה יש לפנות אל ביה”ח  או מוקד לרפואה דחופה לביצוע אבחון מצבו הרפואי של הקטין.

    יובא בעניין זה כי עומדת לקטין ולהוריו הזכות לפיצוי כספי גם אם לא נמצאה או אובחנה פגיעה או חבלה.

    התרחשות התאונה כשלעצמה עלולה להביא לאי שקט אצל הקטין, ובצורך בהשגחה מצד הוריו או עזרת צד ג’ לאחר התאונה דבר הכרוך בהוצאות כספיות או באובדן ימי עבודה. כמו כן, הקטין יהיה זכאי בין היתר להחזר הוצאות רפואיות ונסיעות.

    במקרים בהם פגיעתו של הקטין הינה קשה, חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים, ישנה חשיבות רבה להשלכות הרפואיות או למגבלות העלולות להשפיע על הקטין בהתפתחותו הפיזית והנפשית לבין גובה הפיצוי המגיע לקטין מחברת הביטוח.

    מגבולותיו של קטין מצריכות מאמצים רבים, השקעה של זמן וכסף, יכולת ההתמדה והתמיכה בקטין בכדי שזה יוכל להשתלב בפעילויות אשר בני גילו עושים זאת ללא כל קושי.
    מגבלות אלו עשויות לפגוע בדימוי העצמי, באיכות חייו ואף לפגוע בשמחת החיים בשל הצורך להתמודד עם מגבלות אלו כל יום מחדש.

    ככל שהקטין נותר עם נכות או מגבלות בעקבות תאונת דרכים הוא זכאי בין היתר גם לפיצוי בגין אובדן כושר השתכרותו לעתיד, שהינו אחד מראשי הנזק בעלי השפעה הגבוהה ביותר על גובה הפיצוי בתביעתו של קטין שטרם עלה על מסלול מקצועי, ועוד צפיות לו שנות עבודה רבות עד להגיעו לגיל פרישה.

    במקרים רבים חישוב אובדן כושר השתכרות בעתיד של קטין נקבע בהתאם לנכות הרפואית שנותרה לו ביחס לשכר הממוצע במשק, חישוב זה אינו מדויק אלא משמש “מפתח לחישוב” בשל הקושי לאומד את

    עתידו של הקטין ובאיזה מסלול מקצועי יבחר הוא. לכן, במקרים אלו ישנה חשיבות ביכולתו המקצועית של עורך הדין לתאונות דרכים לצפות פני עתיד ולהעריך את מהות הפגיעה והשלכותיה הפיזיות או הנפשיות, נתוני הפתיחה של הקטין ויכולת הסתגלותו.