צרו עמנו קשר: 03-6567070

    פגישת יעוץ
    הערכת שווי התביעה וסיכוייה
    הגשת תביעה
    לתביעה נצרף חוות דעת רפואית
    קבלת פיצויים
    במקביל להליך המשפטי ננהל משא ומתן

    עורך דין תאונות אופנוע

    עורך דין תאונת אופנוע

    חייבים עורך דין תאונות אופנוע/ קטנוע לקבלת הפיצויים

    רכב דו גלגלי בהתאם להגדרתו בחוק נחשב לרכב ממנוע לכל דבר, לכן אנו חייבים לבטחו בביטוח חובה. במידה ונפגעתם כתוצאה מתאונת אופנוע, חוק הפיצויים חל עליכם.

    רוכב אשר נפגע בגופו בעת נהיגה או נסיעה על קטנוע או אופנוע, זכאי לקבלת הפיצויים מחברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב הדו גלגלי אשר עליו רכב.

    הבעתיות של תאונות אופנוע:

    • תאונות אופנוע לרוב תחשבנה “תאונה עצמית”
    • תאונות אופנוע המוגדרות “תאונה עצמית ” כאשר אין עדי ראיה למקרה התאונה/ החלקה, לא דווח על האירוע למשטרה, לא הגעת לבית חולים כך שגם אין תיעוד רפואי לגבי אותו היום.
    • האדם הממוצע אינו יודע לאמוד את נזק התאונה, יכול להיות שמגיע לכם פיצוים מביטוח לאומי או גורמים אחרים.

    כדי להשיג את הפיצויים, עלינו לספק כמה שיותר הוכחות לקיומה של תאונה אחרת לא נוכל למצות את הדין. מהרו להשיג את התיעוד הנדרש שיקל עליכם לגבש כתב תביעה מול חברות הביטוח. זקוקים לסיוע והכוונה, רצוי לעשות זו כבר עכשיו מלאו את הפרטים בטופס המיועד ועורך דין תאונות אופנוע יחוזר אליכם במהרה.

    נהג או נוסע שהיה מעורב בתאונת אופנוע / קטנוע ונפגע בגופו או נפשו זכאי לקבל פיצוי מחברת הביטוח.

    מעורבותם של רוכבי האופנועים בתאונת דרכים הינה גבוהה ביחס לכלי רכב אחרים, בין היתר נוכח חשיפתם הגבוהה לפגיעות ולסכנות בדרך, כגון: איבוד אחיזת כביש בשל כתם שמן או כביש רטוב, בלימת חרום ואיבוד שליטה, חוסר נראות וניסיון התחמקות בכדי למנוע פגיעה באובייקטים.

    תאונות אופנוע רבות תחשבנה “כתאונה עצמית” שבה לא היו מעורבים נוספים בתאונה מלבד הנפגע עצמו.  במקרים אלו ידרש הנפגע להוכיח כי היה מעורב בתאונת דרכים באמצעות עדי ראיה ובצירוף מסמכים, כגון: דו”ח פינוי על ידי אמבולנס ממקום התאונה, צילום מקום התאונה, צילום חבלות ופגיעות, קבלות על תיקון האופנוע ואישור על קבלת טיפול רפואי בסמוך לתאונה.

    לכן במקרים אלו חשוב להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום תאונות אופנוע אשר ייעץ לכם כיצד יש לפעול לאחר התאונה, וידאג כי זכויותיכם לא תפגענה מול חברות הביטוח.

    פגיעות עיקריות של נפגעי תאונות אופנוע

    הפגיעות של רוכבי האופנוע מתאפיינות בעיקר בפגיעות ראש, צוואר, שברים בשורש כף היד, פגיעות בברך ובכתף, צלקות וכוויות, לכן חשוב להיבדק מיד לאחר התאונה במסגרת רפואית.

    פנייה לקבלת טיפול רפואי הינו חשוב ביותר, גם במקרה בו הנכם סבורים כי לא נגרם לכם נזק גופני. ישנן פגיעות המתגלות לאחר מספר ימים (בחלקן עשויות להתגלות כחמורות, כגון פגיעות ראש) במקרים אלו קיים חשש כי הנפגע יתקשה להוכיח את הקשר בין הפגיעה לתאונה עצמה בשל ריחוק הזמנים, מה שעלול לצמצם את הסיכויים לקבלת פיצוי המגיע לכם מחברות הביטוח.

    דוגמה למקרה הנחשב תאונת אופנוע החלקה על הכביש

    מקרה שטופל במשרדנו, רוכב אופנוע אשר החליק על כתם שמן בשעות הלילה המאוחרות נחבל בגופו ונותר לו סימני כוויה ברגלו הימנית, רוכב האופנוע לא יחס חשיבות רבה באותה עת לפגיעותיו מתוך תקווה כי מדובר בפגיעות שתחלופנה תוך פרק זמן קצר, ומאחר שלאופנוע לא נגרם כל נזק המשיך הוא בנסיעתו. יומיים לאחר התאונה החל הרוכב לסבול מכאבים עזים ללא יכולת לזוז ממיטתו, הרוכב פונה מביתו אל בית החולים שם אובחן כסובל מכאבים עזים וממגבלות קשות בתנועות הגב.

    חברת הביטוח אשר ביטחה את רוכב האופנוע בזמן התאונה דחתה את תביעתו לקבלת פיצוי, בין היתר כי לא היו לרשותו עדי ראייה או אסמכתאות כגון נזק שנגרם לאופנוע, הגעתו של הנפגע לבית החולים רק כעבור יומיים ביחס לחומרת הפגיעה הטילה דופי במאמנות גרסתו מול חברת הביטוח.

    עורך דין תאונת אופנוע – כי צריך להציג את ההוכחות הנכונות

    הרוכב פנה למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי בנושא, תוך ברור ושיחה ציין הנפגע  כי ברשותו תמונה של הכוויה ממנה סבל, כאשר תמונה זו הוצגה ניתן היה להבחין כי סימני הכוויה תואמים את מבנה צינור הפלטה של האופנוע שהיה מעורב בתאונה.

    תמונה זו לבסוף שימשה את הרוכב וחיזקה את גרסתו כי היה מעורב בתאונות הדרכים ותאונה זו הוכרה על ידי חברת הביטוח כתאונת דרכים ורוכב זכה למלוא פיצויים תאונת דרכים מחברת הביטוח.

    עורך דין תאונות אופנוע