צרו עמנו קשר: 03-6567070

    פגישת יעוץ
    הערכת שווי התביעה וסיכוייה
    הגשת תביעה
    לתביעה נצרף חוות דעת רפואית
    קבלת פיצויים
    במקביל להליך המשפטי ננהל משא ומתן

    שאלות ותשובות – תאונות דרכים פגיעות גוף

    תביעת נזקי גוף

    שאלה: עברתי תאונת דרכים ונהג הרכב שפגע בי נסע ללא ביטוח חובה, מה עלי לעשות, את מי אני צריך לתבוע בגין פגעתי הגופנית ?
    תשובה: בכל הנוגע לפגיעות הגוף שנגרמו לך בעקבות התאונה עליך לתבוע את החברת הביטוח של הרכב בו נהגת או הייתה נוסע בזמן התאונה. באשר לנזקים שנגרמו לרכב עליך לתבוע את בעל הרכב או באמצעות חברת הביטוח שביטחה את רכבך בביטוח מקיף.

     

    שאלה: נפגעתי בתאונת דרכים האם אני זכאי לתשלום עבור התקופה בה לא עבדתי מהמוסד לביטוח לאומי?
    תשובה: אם מדובר בתאונת דרכים שהתרחשה במהלך העבודה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, ניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי תשלום בגובה של 75% מהשכר ששולם לך בממוצע של 3 החודשים שקדמו לתאונה, ועד 91 ימים אי כושר בהם לא עבדתה.

    לצורך כך עליך להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי לתשלום “דמי פגיעה” תוך 12 חודשים ממועד התאונה, אחרת לא תהיה זכאי לתשלום דמי הפגיעה.
    את ההפרש של 25% ניתן לתבוע במסגרת התביעה מול חברת הביטוח.

     

    שאלה: נפגעתי לפני כחודש בתאונת דרכים ומאז איני עובד ולא קבלתי שכר, מצבי הכלכלי בעקבות התאונה הינו קשה, מה ניתן לעשות?
    תשובה: ככל שלא מדובר בתאונת עבודה, עליך להגיש ללא דיחוי בקשה לחברת הביטוח שביטחה את הרכב בו נפגעת לקבלת “תשלום תכוף” שמטרתו לסייע לך לעבור תקופה זו. חברת הביטוח רשאית לתת את תשובתה בנושא תוך 60 ימים מיום פנייתך ככל שבקשתך לא תענה על ידי חברת הביטוח, יש לפנות לבית המשפט שידון בבקשתך לקבלת “התשלום התכוף”, עד אז יחלפו להם מספר חודשים. לכן, מומלץ לפעול כמה שיותר ולפנות לעורך דין תאונות דרכים בכדי לא לבזבז זמן יקר.

     

    שאלה: מתי כדאי לפנות לעורך דין במקרה פגיעה בתאונת דרכים?
    תשובה: מומלץ לפנות בהקדם האפשרי, בפרט כאשר מדובר בפגיעה קשה שבעקבותיה הנפגע צפוי להעדר מעבדותו לתקופה ממושכת או כאשר צפויות לו הוצאות נכבדות. פנייה לעורך דין תאונות דרכים בשלב מוקדם תביא לניהול יעיל והכנת התיק מול חברת הביטוח ו/או המוסד לביטוח לאומי, עד אז על הנפגע לשמור על כל מסמך הנוגע לתאונה, לרבות: תיעוד רפואי, קבלות על רכישת ציוד רפואי ותרופות, נסיעות וכל הוצאה כספית שנגרמה בעקבות התאונה.

     

    שאלה: נפגעתי בתאונת דרכים מי מכסה את ההוצאות הרפואיות?
    תשובה: הטיפולים הרפואיים ניתנים במסגרת קופת החולים הכלולים במסגרת סל הבריאות. באשר לטיפולים פרטיים שאינם נכללים בסל הבריאות ניתנים להחזר אך לא באופן מוחלט, לצורך כך בית המשפט באמצעות המומחה מטעמו יבחן את הצורך בהוצאות הטיפול הפרטי שאינו כלול בסל הבריאות. בנוסף, הוצאות רפואיות לעתיד שאינם נכללים במסגרת סל הבריאות כגון: ניתוחים אסתטיים לתיקון נזקים ויזואלים או טיפולי שיניים עתידיים בהם יש צורך להחליף מידי מספר שנים כתרים או שתלים, כל אלו צריכים כלולים בסכום הפיצוי שישלום לנפגע. לכן, חשוב במקרים אלו לפנות לעורך דין העוסק בתחום תאונות הדרכים ולו ניסיון לאמוד את ההוצאות העתידיות הצפויות לנפגע.

     

    שאלה: מה תפקידו של המומחה הרפואי מטעם בית המשפט?
    תשובה: המומחה הרפואי מתמנה על ידי בית המשפט לצורך קביעת הנכות הרפואית שנגרמה לנפגע בעקבות התאונה.

     

    שאלה: כמה זמן נמשך הטיפול בתיק תאונת דרכים עד לקבלת הפיצוי?
    תשובה: פרק הזמן משתנה בהתאם חומרת הפגיעה ומורכבות התיק בשאלות הרפואיות או בשאלות המשפטיות בתיק. ככל שמדובר בפגיעה חמורה יש צורך להמתין עד להתגבשות הנזק של הנפגע, ולא למהר לנהל משא ומתן עם חברות הביטוח בשלב מוקדם בו הנפגע אינו יודע האם יחלים מפגיעתו או ייתכן כי תהיה חמרה במצבו הרפואי. לאחר סגירת התיק מול חברת הביטוח לא ניתן יהיה לתבוע פיצויים נוספים. לרוב, בתי המשפט ימנו מומחה רפואי רק לאחר שחלפה שנה מיום התאונה או לאחר שהנפגע עבר את עיקר הטיפולים, כך למשל אם הנפגע צפוי לעבור ניתוח תוך פרק זמן סביר שלאחריו ניתן יהיה לקבוע באופן מדויק יותר מהם המגבלות הגופניות שנותרו לאותו נפגע.

     

    שאלה: את מי ניתן לתובע במקרה של תאונת “פגע וברח” או כאשר הנהג שפגע בי כהולך רגל נסע ללא ביטוח חובה או רישיון בתוקף?
    תשובה: במקרים אלו כשזהות הפוגע או חברת הביטוח אינה ידועה יש להגיש תביעה כנגד “קרנית” הפועל כחברת ביטוח שתפקידה להבטיח כי נפגעי תאונת דרכים במקרים אלו לא יוותרו חסרי עונים.

     

    שאלה: בעקבות תאונת דרכים עליי לעבור טיפולי שיניים מורכבים, אך אין ביכולתי לממנם, מה עושים?
    תשובה: יש לפנות לרופא שיניים בהקדם אשר יכין עבורך תוכנית טיפול לשיקום הפה, לאחר מכן יש לפנות לחברת הביטוח לקבלת “תשלום תכוף” לצורך טיפולי השיניים.