צרו עמנו קשר: 03-6567070

    פגישת יעוץ
    הערכת שווי התביעה וסיכוייה
    הגשת תביעה
    לתביעה נצרף חוות דעת רפואית
    קבלת פיצויים
    במקביל להליך המשפטי ננהל משא ומתן

    רשלנות רפואית באבחון

    רשלנות רפואית באבחון מוטעה או מאוחררשלנות רפואית באבחון

    רשלנות רפואית באבחון מתייחסת לכל אותם מצבים בהם נגרם לחולה נזק, פגיעה או סכנה כאשר היה בידי הרופא המטפל למנוע את זה אך הוא לא פעל כמצופה וכנדרש ממנו (בהתאם ל”מבחן הרופא הסביר”, ראו מטה).

    באילו מצבים נגדיר רשלנות רפואית באבחון ככזו?

    • התעלמות והזנחה של סימפטומים ו/או של תלונות על כאבים ומיחושים חוזרים ונשנים או חד פעמיים, ואי בדיקה מעמיקה של המטופל, אי שליחתו לבדיקות או לרופאים מומחים אחרים לשלילת אפשרות למקור אורגני לדבר, שמקורו בגופו של הפציינט.
    • אי פענוח נכון של תוצאות בדיקה ו/או של תלונות המטופל ו/או של מצבו.
    • בלבול בשיוך תוצאות בדיקה בין חולים שונים, של עובדי המעבדה ו/או אחרים בשרשרת הבדיקות. מתוך כך עלול חולה לקבל טיפול שלא מיועד לו מלכתחילה, וחולה אחר עלול לא להיות מטופל בהתאם למצבו.
    • טיפול לא מתאים ו/או לא רלוונטי לריפוי ו/או להקלה על סממנים שנובעים ממקור אורגני בגופו של החולה.
    • אי הפנייה לבדיקות מומחים נוספות מהרופא המטפל (יהיה זה רופא המשפחה ע”פ רוב), לשלילת חשד וחשש למחלות.

    “מבחן הרופא הסביר” לבחינת רשלנות רפואית באבחון

    כאשר בית המשפט דן בסוגיות מסוג רשלנות רפואית באבחון, רשלנות רפואית בניתוח, רשלנות רפואית בהריון או רשלנות רפואית בלידה, בוחן הוא כל מקרה בהתאם ל”מבחן הרופא הסביר”- האם הרופא פעל, בהתאם לנסיבות ולממצאים שבידיו, כפי שכל רופא אחר מן השורה היה פועל, לפי הסטנדרטים והידע הרפואיים שהיו בידיו?

    אם נמצא “קשר סיבתי” בין הרשלנות הרפואית באבחון לבין הנזק והפגיעה אשר נגרמה לחולה- הרי שיש להיוועץ בעורך דין סיאג על מנת לברר אם אכן יש עילה לתביעה (יש לבחון כל מקרה לגופו ולסוגו ולהחליט בהתאם, אין באמירה כדי להבטיח שכל מקרה מהווה עילה לתביעה).

     

    אם את/ה מרגיש/ה שקרה לך מקרה של רשלנות רפואית באבחון מוטעה או מאוחר , את/ה מוזמן/ת ליצור קשר עם משרד עורכי דין אריאל סיאג לצורך התייעצות או טיפול. אנו עומדים לרשותך ולשירותך בכל עת, ונשמח לסייע. צור קשר כאן